Očarujúce Grécke ostrovy

Ako som už spomínala, Grécku patrí cez 3000 ostrovov. Delia sa do zoskupení po niekoľkých ostrovov:
Iónske ostrovy – (5 veľkých ostrovov) Korfu, Leukas, Zakynthos, Kefallénia, Ithaké a ďalších 35 menších ostrovov
Eubója – tvoria ho 2 veľké ostrovy – Eubója a Skyros, a zopát menšich ostrovov
Severné Sporady – tvorí ho80 malých skalnatých ostrovčekov
Severoegejské ostrovy – (Trácke ostrovy) predovšetkým ostrovy: Thasos a Samothraki
Východoegejské ostrovy – všetky ostrovy na pobreží Turecka
Argosarónske ostrovy – delia sa na: Sargónske a Argolské
Kyklady – asi 220 ostrovov, pozostávajú z 5 najväčších (Naxos, Andros, Paros, Tinos, Milos)
Krétsky oblúk – Kréta a okolité ostrovy

řecko
 

Kréta

Najväčší Grécky ostrov považovaný za kolísku európskej civilizácie. V Gréckej mytológii sa hovorí, že práve tu sa narodil vládca bohov – Zeus. Pestuje sa tu ovocie, hrozno a predovšetkým olivy. Kréta patrí k najväčším exportérom olivového oleja v EÚ. Na ostrov sa dostanete len letecky alebo loďou. Pláže sú tu krásne zlaté až rúžové. More priezračné. Na ostrove sa nachádza palác Knóssos, alebo sa oplatí aj pozrieť si hlavné mesto – Heraklion.
 

Rodos

Ostrov by sa dal rozdeliť na také dve časti – východ a západ. Východ má pokojnejšie pláže s pokojnými vlnami vhodnými na kúpanie. Západ je veterný, s väčšími vlnami vhodný na surfing, či windsurfing. Oplatí sa navštíviť hlavné mesto Rodos, kde jeho staršia časť patri do kultúrneho dedičstva UNESCO. V meste Lindos sa nachádza Akropola Athény Lindoskej.

Santorini

Malý sopečný ostrov známy svojimi strmými plážami, ktoré majú čierne a červené sfarbenie. Navštíviť by ste mali predovšetkým dedinku Oia a hlavné mesto ostrova Fira. Zoznámite sa tu s typickou ľudovou architektúrou – biele domy, modré polguľovité strechy.
 
moře

Korfu

Kamienkové a piesočnaté pláže plné zelene. Modré priezračné pláže. Za pozornosť stojí zámok Achillion, ktorý slúžil ako letné sídlo cisárovnej Sisi.

Farebný mejkap vyrieši každú nedokonalosť

Na farebný mejkap, môžete v obchodoch naraziť aj pod anglickým označením color-correcting. Takto sa totiž nazýva technika líčenia, pri ktorej sa doslova hráte s farbami. Na výber máte farebné ceruzky, korektory, alebo tekuté prípravky, podobné klasickému mejkapu. Nejdená sa o to, že si tvár namaľujete ako na karneval. Podstatou je kombinovať farby tak, aby zakryli každú nedokonalosť. Princíp spočíva v tom, že jedna farba dokáže neutralizovať tú druhú.

malování
 
Ako to funguje?
 
Farebný mejkap môže mať jednu zo štyroch farieb, a to zelenú, fialovú, žltú, alebo oranžovú. Z každej z nich nájdete i rôzne odtiene. Tie sa používajú podľa toho, čo a ako veľmi potrebujete zakryť. Nanáša sa na konkrétne problémové miesta. Pred aplikáciou vrchného krycieho mejkapu, musíte túto vrstvu dokonale rozmazať.
 
Oranžové odtienesú určené najmä na svetlú pokožku. Pri tomto type pleti sa na tvári často objavujú miesta, ktoré sú sfarbené do modra, či zelena. V podstate ide o presvitajúce žilky. Svetlá pokožka ich totiž nedokáže dostatočne zakryť. Rovnako môžu vyzerať aj kruhy pod očami. Na tmavšie sfarbenej tvári sa prejavujú len ako vačky pod očami, na tej svetlej však napuchnuté tkanivo pod kožou výrazne presvitá. Oranžovými mejkapom zakryjete práve tieto nedokonalosti.
 
houba

Žlté odtienefungujú dvoma spôsobmi. Ak máte tmavú pokožku, môžete ich použiť na kruhy pod očami, alebo tmavšie fľaky. Ak máte pokožku skôr svetlú, účinkujú podobne ako oranžové odtiene, teda zakryjú presvitajúce žilky sfarbené do modra, či zelena.
 
Fialové odtienesa hodia na všetky typy pokožky. Podobne ako tie oranžové vám pomôžu s kruhmi pod očami. Hodia sa však aj na zakrytie pigmentových fľakov, či väčších pieh, alebo znamienok. Jednoducho všetkého, čo má tmavšiu farbu. Sú dobrou voľbou aj v prípade, že vaša tvár pôsobí unaveným dojmom.
 
Zelené odtieneprekryjú začervenané miesta, alebo drobné vyrážky. Pritom je jedno, či máte pokožku tmavú, alebo svetlú. Pokiaľ bojujete s popraskanými žilkami na tvári, alebo očných viečkach, siahnite taktiež po zelenej.

Môj zdravý nákupný zoznam

Naplánovať si  nákupy je dôležité a naučiť sa to niekedy ťažšie. Nemali by sme „podľahnúť“ inému výrobku, ale kupovať len tie potraviny zo zoznamu. Na začiatok by sme si mali v pokoji ten zoznam napísať. Rozhodnúť sa podľa toho, čo práve potrebujeme kúpiť alebo čo budeme v priebehu týždňa variť. Do supermarketu by ste sa mali vybrať najlepšie osamote, keď máte dostatok času a nemali by ste byť hladní. Nie je na škodu sa naučiť čítať aj etikety a výživové zloženie potravín. Sami budete prekvapení, čo všetko tie údaje obsahujú.

obchod

Tieto body by mal váš lístok obsahovať, aby ste nič na veľký nákup nezabudli. Samozrejme kupujeme podľa potreby a značky, aké máme obľúbené. Tieto potraviny sú zdravé, výživné a väčšina nie sú náročne na prípravu. Treba nakupovať také množstvo, aby sme ho dokázali spotrebovať a tým sa vyhneme zbytočnému plytvaniu s potravinami.

  • Ovocie a zelenina.

Zeleninu používame do varenia a často si z nej robíme zdravé šaláty. Mali by sme ju striedať a nevyhýbať sa napríklad hlive, ktorá bojuje v tele proti rakovine. Perkelt znej je výborný a milujú ho aj deti. Brokolica prečisťuje črevá a najlepšia je uvarená do chrumkava. Karfiol. Najlepší je vyprážaný, ale čo tak vyskúšať zdravú verziu v rúre? Z koreňovej zeleniny sa dajú upiecť zdravé čipsy a napríklad pór nám pomáha pri trávení. Banán nám zaženie rýchlo hlad a je dobrý aj po fyzickej aktivite. Citrusy nám dodajú vitamín C a hlavne grep je výborný tip na spaľovanie tukov. Z avokáda sa dá urobiť zdravá nátierka –  guacamole.

  • Strukoviny a obilniny.

Mrazená fazuľka alebo hrášok vám rýchlo pomôžu, keď neviete akú polievku narýchlo urobiť. Skúste pridať cícer alebo červenú šošovicu, ktorá je hotová bez namáčania za päť minút. Ovsené vločky slúžia pre naše črevá ako filter, preto je dobré ich denne jesť či len s jogurtom alebo pridávať do varenia, či pečenia. Quinou či kuskus stačí len zaliať a dochutiť. Celozrnná ryža, či cestoviny sú plné vitamínov a minerálov, tak prečo ich pre zmenu nevyskúšať?

nakupování

  • Orechy a semienka.

Zjesť za hrsť orieškov denne je nie len zdravé, ale aj chutné. Mandle sú najzdravšie, naopak kešu oriešky nie sú vhodné pri chudnutí. Rôzne semienka sa dajú pridávať do šalátov (slnečnicové, ľanové, sezam) alebo si skúste doma pripraviť domáce chrumkavé müsli.

  • Mliečne výrobky a lahôdky.

Šunky si treba pozerať s väčším podielom mäsa. Mliečne výrobky si dávajte do košíka skôr plnotučné, majú v sebe viac živín. Radšej si kúpte pre zmenu biely jogurt a doma si doň pridajte vločky, lekvár, či ovocie. Bude to príjemná zmena. Nezabudnite na tvaroh. Dá sa použiť do nátierok, ale aj z neho viete urobiť domáceho pribináčika.

  • Pečivo, mäso a ryby.

Najlepšie je upiecť si domáci kváskový chlebík a pridávať si rôzne semienka. A keď držíte aj diétu, jeden celozrnný zdravý krajec denne je dovolený. Netreba zabudnúť na tuniaka alebo filé, lebo ryby by sa mali jesť častejšie, nie len na sviatky.