Detox ako súčasť efektívneho a zdravého chudnutia

Detoxikácia aj napriek svojmu názvu nemusí predstavovať proces, z ktorého by sme mali mať strach, ale skôr naopak. Menšia alebo väčšia detoxikácia je niekedy potrebným pomocníkom k správnemu fungovaniu nášho tela, respektíve ide o jeho očistu s prospešným efektom. Touto očistou docielime vyrovnanejší stav organizmu a tým pádom i náš zdravší pocit a kvalitnejší zdravotný stav telesných funkcií.
Môžeme sa tak stretnúť s procesom ako Detoxikačná diéta I., ktorý je v tematike zdravého stravovania známym pojmom. Vravíme o sympaticky pôsobiacom a najmä efektívnom riešení, ako udržiavať naše telo zdravé po celý rok a skvalitniť jeho prirodzené trávenie, pričom odmenou nám bude štíhlejšia postava a docielenie nižšej, respektíve primeranej hmotnosti, no takisto odstránenie škodlivých toxínov z nášho tela.

voda

Je ale pravdepodobnejšie, že ste sa stretli skôr so skrátením pojmom- detox, ktorý je známy aj vo svete chudnutia, no okrem úbytku váhy je využívaný tiež ako zdravotná prevencia na prelome ročných období. Je vhodným riešením takisto pre tých, ktorí mávajú problémy s trávením. Spravme si preto prehľadnejší opis toho, aké sú vlastne pozítiva detoxikácie:

snídaně

  • Kvalitné fungovanie metabolizmu je pri diéte základom a skutočne silným faktorom. A práve odstránením nadbytočných toxínov z tela dopomôže k rýchlosti metabolizmu, respektíve k efektívnejšiemu spaľovaniu tukov.
  • Odstránenie škodlivín z tela, ktoré majú podobu zmienených toxínov, ktoré nás atakujú z každej strany. Nielen z pohľadu škodlivín v ovzduší, ale mnohé z nich prijímame predovšetkým v strave, čiže viac menej našim zapríčinením.
  • Skvalitnenie imunitného systému pečeneje dôležité k odbúravaniu infekcií a neželaných látok v našom tela. Pečeň je dôležitým orgánom a to najmä v prípade schopnosti detoxikovať.
  • Lepšie trávenie nepotrebuje dlhší opis nakoľko každý z nás cíti aj sám na sebe, aký efekt má na naše telo. Trávaci systém si preto občas zaslúži oddýchnuť od mastných jedál, ale vzápätí nám poďakuje.

Pozor na výživové doplnky počas bielkovinovej diéty

Pri cyklickej ketogénnej diéte nesmiete konzumovať cukry ani tuky. S tými tukmi by ste toho až tak veľa nepokazili, no so sacharidmi áno. Málo ľudí vie, kde všade sa cukry v skutočnosti skrývajú. Nájdete ich v jedlách, ktoré chuťovo nie sú vôbec sladké, v ovocí aj v zelenine, v chlebe a pečive a dokonca i v tabletkách a výživových doplnkoch. V nasledujúcom článku sa budeme venovať práve výživovým doplnkom s tabletkám. Ich užívanie totiž môže pri ketogénnej diéte, predstavovať vážny problém.
 Zelené tabletky vysypané z fľaštičky na bielom stole.jpg

Výživové doplnky a skryté cukry v nich

 
Či už výživové doplnky užívate dlhšiu dobe, alebo s nimi chcete začať až v priebehu diéty, nezabudnite na dôkladné preštudovanie príbalového letáku, konkrétne ich zloženia. Viete, väčšina zdravých vecí v tabletkách, nechutí príliš dobre. Výrobcovia preto do tabletiek a práškov, mnohokrát pridávajú aj rôzne sladidlá a iné vylepšovače chuti. Umelé sladidlá sú v poriadku. Mnohé z nich nie sú úplne najzdravšie, no v rámci bielkovinovej diéty, ich môžete konzumovať bez problémov.
 
Cukry môžu byť ukryté aj pod názvami, ktoré vám na prvé prečítanie nebudú nič hovoriť. Preto nie je na škodu, ak si ich naťukáte do googlu alebo sa poradíte priamo v lekárni, či obchode s predavačkou.
 

S tabletkami je to horšie

 
Výhodou výživových doplnkov je, že ich užívať nemusíte alebo si viete vybrať také, ktoré cukor obsahovať nebudú. Omnoho väčší problém, však predstavujú tabletky na lekársky predpis, teda tie, ktoré užívať musíte. V takomto prípade, by ste mali ketodiétu zvážiť. Môže sa totiž stať, že budete platiť za špeciálnu stravu, budete sa obmedzovať s vidinou schudnutia, no výsledok nebude podľa vašich predstáv. Môžete sa vopred poradiť priamo vo firme, ktorá proteínové jedlá predáva alebo so svojim lekárom prekonzultovať to, či vaše tabletky, neexistujú aj vo verzii bez pridaného cukru.Červená kaša s chia semenami v sklenenom pohári so žltou slamkou.jpg
Pri cyklickej ketogénnej diéte nesmiete konzumovať cukry ani tuky. S tými tukmi by ste toho až tak veľa nepokazili, no so sacharidmi áno. Málo ľudí vie, kde všade sa cukry v skutočnosti skrývajú. Nájdete ich v jedlách, ktoré chuťovo nie sú vôbec sladké, v ovocí aj v zelenine, v chlebe a pečive a dokonca i v tabletkách a výživových doplnkoch. V nasledujúcom článku sa budeme venovať práve výživovým doplnkom s tabletkám. Ich užívanie totiž môže pri ketogénnej diéte, predstavovať vážny problém.
 

Výživové doplnky a skryté cukry v nich

 
Či už výživové doplnky užívate dlhšiu dobe, alebo s nimi chcete začať až v priebehu diéty, nezabudnite na dôkladné preštudovanie príbalového letáku, konkrétne ich zloženia. Viete, väčšina zdravých vecí v tabletkách, nechutí príliš dobre. Výrobcovia preto do tabletiek a práškov, mnohokrát pridávajú aj rôzne sladidlá a iné vylepšovače chuti. Umelé sladidlá sú v poriadku. Mnohé z nich nie sú úplne najzdravšie, no v rámci bielkovinovej diéty, ich môžete konzumovať bez problémov.
 
Cukry môžu byť ukryté aj pod názvami, ktoré vám na prvé prečítanie nebudú nič hovoriť. Preto nie je na škodu, ak si ich naťukáte do googlu alebo sa poradíte priamo v lekárni, či obchode s predavačkou.
 

S tabletkami je to horšie

 
Výhodou výživových doplnkov je, že ich užívať nemusíte alebo si viete vybrať také, ktoré cukor obsahovať nebudú. Omnoho väčší problém, však predstavujú tabletky na lekársky predpis, teda tie, ktoré užívať musíte. V takomto prípade, by ste mali ketodiétu zvážiť. Môže sa totiž stať, že budete platiť za špeciálnu stravu, budete sa obmedzovať s vidinou schudnutia, no výsledok nebude podľa vašich predstáv. Môžete sa vopred poradiť priamo vo firme, ktorá proteínové jedlá predáva alebo so svojim lekárom prekonzultovať to, či vaše tabletky, neexistujú aj vo verzii bez pridaného cukru.