Môj zdravý nákupný zoznam

Naplánovať si  nákupy je dôležité a naučiť sa to niekedy ťažšie. Nemali by sme „podľahnúť“ inému výrobku, ale kupovať len tie potraviny zo zoznamu. Na začiatok by sme si mali v pokoji ten zoznam napísať. Rozhodnúť sa podľa toho, čo práve potrebujeme kúpiť alebo čo budeme v priebehu týždňa variť. Do supermarketu by ste sa mali vybrať najlepšie osamote, keď máte dostatok času a nemali by ste byť hladní. Nie je na škodu sa naučiť čítať aj etikety a výživové zloženie potravín. Sami budete prekvapení, čo všetko tie údaje obsahujú.

obchod

Tieto body by mal váš lístok obsahovať, aby ste nič na veľký nákup nezabudli. Samozrejme kupujeme podľa potreby a značky, aké máme obľúbené. Tieto potraviny sú zdravé, výživné a väčšina nie sú náročne na prípravu. Treba nakupovať také množstvo, aby sme ho dokázali spotrebovať a tým sa vyhneme zbytočnému plytvaniu s potravinami.

  • Ovocie a zelenina.

Zeleninu používame do varenia a často si z nej robíme zdravé šaláty. Mali by sme ju striedať a nevyhýbať sa napríklad hlive, ktorá bojuje v tele proti rakovine. Perkelt znej je výborný a milujú ho aj deti. Brokolica prečisťuje črevá a najlepšia je uvarená do chrumkava. Karfiol. Najlepší je vyprážaný, ale čo tak vyskúšať zdravú verziu v rúre? Z koreňovej zeleniny sa dajú upiecť zdravé čipsy a napríklad pór nám pomáha pri trávení. Banán nám zaženie rýchlo hlad a je dobrý aj po fyzickej aktivite. Citrusy nám dodajú vitamín C a hlavne grep je výborný tip na spaľovanie tukov. Z avokáda sa dá urobiť zdravá nátierka –  guacamole.

  • Strukoviny a obilniny.

Mrazená fazuľka alebo hrášok vám rýchlo pomôžu, keď neviete akú polievku narýchlo urobiť. Skúste pridať cícer alebo červenú šošovicu, ktorá je hotová bez namáčania za päť minút. Ovsené vločky slúžia pre naše črevá ako filter, preto je dobré ich denne jesť či len s jogurtom alebo pridávať do varenia, či pečenia. Quinou či kuskus stačí len zaliať a dochutiť. Celozrnná ryža, či cestoviny sú plné vitamínov a minerálov, tak prečo ich pre zmenu nevyskúšať?

nakupování

  • Orechy a semienka.

Zjesť za hrsť orieškov denne je nie len zdravé, ale aj chutné. Mandle sú najzdravšie, naopak kešu oriešky nie sú vhodné pri chudnutí. Rôzne semienka sa dajú pridávať do šalátov (slnečnicové, ľanové, sezam) alebo si skúste doma pripraviť domáce chrumkavé müsli.

  • Mliečne výrobky a lahôdky.

Šunky si treba pozerať s väčším podielom mäsa. Mliečne výrobky si dávajte do košíka skôr plnotučné, majú v sebe viac živín. Radšej si kúpte pre zmenu biely jogurt a doma si doň pridajte vločky, lekvár, či ovocie. Bude to príjemná zmena. Nezabudnite na tvaroh. Dá sa použiť do nátierok, ale aj z neho viete urobiť domáceho pribináčika.

  • Pečivo, mäso a ryby.

Najlepšie je upiecť si domáci kváskový chlebík a pridávať si rôzne semienka. A keď držíte aj diétu, jeden celozrnný zdravý krajec denne je dovolený. Netreba zabudnúť na tuniaka alebo filé, lebo ryby by sa mali jesť častejšie, nie len na sviatky.

4.5
20