Možné zlúčenie dvoch supermarketov môže zničiť Tesco

Ale obavy z toho, či zákazníci by mohli čeliť vyšším cenám alebo menším výberom v dôsledku spojenia, viedli britského úradníka pre sledovanie hospodárskej súťaže, aby tento sektor pod mikroskopom.

obchod

Sainsburys a Asda – ktoré vlastní americký maloobchodný gigant Walmart – sú druhým a tretím najväčším reťazcom supermarketov vo Veľkej Británii.

Prečo sa spoločnosti chcú zhromaždiť?
Trh s potravinami v Spojenom kráľovstve je silne konkurencieschopný. Sainsbury a Asda sa snažia reagovať na tlak od diskontov, ako je Aldi a Lidl, aby boli konkurencieschopnejší voči spoločnosti Tesco a aby dokázali čeliť hrozbám online, ako je napríklad nárast dodávok potravín a Amazon.

Richard Lim, výkonný riaditeľ výskumnej poradenskej spoločnosti Retail Economics, hovorí, že „najväčším pilotom je rozsah“. Napríklad tým, že podniky spájajú svoje podniky, môžu od dodávateľov tlačiť za najnižšie ceny.

Myšlienka je, že ak jeden supermarket zaplatí 10p za fazuľa, zatiaľ čo druhá platí 11p, oba supermarkety by teraz mohli platiť nižšiu cenu.

Spoločnosť Sainsbury očakáva, že z tohto druhu „harmonizácie cien“ dosiahne úspory nákladov vo výške 350 miliónov libier, hovorí pán Lim.

Avšak poslanci varovali, že by nebolo ľahké dostať veľkých dodávateľov k tomu, aby sa dohodli na tom, čo znamená, že tisíce malých dodávateľov by mohli dostať stlačený.

Výkonný riaditeľ Mike Coupe povedal, že spoločnosť Sainsbury sa bude snažiť dosiahnuť úspory od veľkých dodávateľov, ktorí poskytujú väčšinu svojho tovaru, a nie tlačiť malých dodávateľov.

Čo to bude znamenať pre cenu jedla?
Supermarkety prisľúbili, že v dôsledku fúzie ceny klesnú „približne o 10% na mnoho produktov, ktoré zákazníci nakupujú pravidelne“.

Pán Lim hovorí, že za predpokladu, že Brexit ide hladko, Sainsburys a Asda budú môcť znížiť úspory nákladov na spotrebiteľov.


košík

Ochrana autorských práv GETTY IMAGES
Kritici však poukázali na to, že Sainsburys neuviedol, ktoré produkty by zaznamenali pokles cien, v akej časovej miere a presne odkiaľ pochádza úspora.

Najdôležitejším detailom spoločnosti Sainsbury bolo, keď pán Coupe povedal výboru pre výber potravín pre životné prostredie a vidiecke záležitosti: „Znížime ceny každodenných predmetov, je to v budúcnosti 18 mesiacov, je to veľmi konkurenčný trh. čo budú tieto veci, ale budú to veci, ktoré si ľudia zakúpia týždeň v týždni: konzervované rajčiny, cestoviny. „